Lütfen Türkçe Versiyon için Tıklayınız >>>Please Click Here for English Version >>>
ANASAYFA FAALİYETLER HAKKIMIZDA İLETİŞİM KURULLAR LİNKLER ÜYELİK BAŞVURUSU ÜYELİK KOŞULLARI ÜYELER
Lütfen Tüm Faaliyetler için Tıklayınız >>>
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ SEMPOZYUMU
I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Sempozyumu, 2000 yılı Şubat ayında İstanbul'da gerçekleştirilmiştir. Sempozyuma, 150 uzman ve meslektaş katılmıştır. Aile ve çift terapilerinin yanı sıra, grup terapileri, seks terapisi ve psikotiklerde aile terapisi de, farklı özellik ve tanımları ve tümleyici özellikleri de sempozyum bünyesinde yer almıştır. Yurt çapında katılımla zenginleşen Ulusal Sempozyum, derneğimizin faaliyet planı dahilindeki Ulusal Kongre'lere zemin oluşturmuştur.
Detaylar...
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Derneğimiz tarafından düzenlenen I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 8-9-10 Mart 2002'de, İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
II. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
II. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 7-8-9 Mart 2003'de İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde düzenlenmiştir. Kongre, 60'ı konuşmacı olmak üzere, yaklaşık 300 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
XIV. IFTA DÜNYA AİLE TERAPİSİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ile International Family Therapy Association (IFTA), 24-27 Mart 2004'te, İstanbul'da, XIV. IFTA Dünya Aile Terapisi Kongresi'ni gerçekleştirmişlerdir.
Detaylar...
III. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
25-26-27 Mart 2005’te İstanbul’da, Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilmiş olan III. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’nin teması “Entegratif Oryantasyon ve Terapi”dir.
Detaylar...
IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
16-17-18 Mart 2007'de İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi'nde IV. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Kongre teması "Sistemikten Dinamiğe" olarak belirlenmiştir. 80 civarı konuşmacı olmak üzere, kongreye 350 kişi katılmıştır.
Detaylar...
V. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) tarafından, 13-14-15 Mart 2009'da, İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde (SDKM), V. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Bu yıl kongremizin teması “Terapide Post-Yapısalcılık ve Sonrası“ olarak belirlenmiştir
Detaylar...
VI. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD), 14-15-16 Ekim 2011’de, VI. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’ni düzenlemiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde (SDKM) gerçekleşen olan kongrenin teması “Psikoterapist Kimliği” olarak belirlenmiştir.
Detaylar...
VIII. EFTA AVRUPA AİLE TERAPİSİ DERNEĞİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ,24-27 Ekim 2013 tarihinde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde, Avrupa Aile Terapileri Derneği (European Family Therapy Association) EFTA'nın VIII. Kongresi'ne ev sahipliği yapmıştır.
Detaylar...
Derneğimiz ile ilgili haberler için listemize üye olunuz.
Lütfen Dernek ile ilgili Hakkımızda Kısmı için Tıklayınız >>>
The Relationship between Problem Solving Skills, Coping with Stress and Child Rearing Attitudes of Parents
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > XIV. IFTA DÜNYA AİLE TERAPİSİ KONGRESİ > ORAL PRESENTATIONS > 

The ability to solve problems is a prerequisite for human survival. Moreover, many situations we encounter in our daily lives are essentially problem solving situations. Any goal oriented behavior (conscious or unconscious) is named problem solving. The other part of human life that has become part of our daily vocabulary is stress. Stress is the process of adjusting to or dealing with circumstances that disrupt or threaten to distrupt a person's physical or psychological functioning. Stress involves a relationship between people and their environments. Parents face a variety of stressors. Parents play an important role in the development of children. In the context of the family, the child acquires not only many of the social cognitive skills, but also a behavioral pattern that may be important for a successful adaptation to the world. Parenting style is also likely to be associated with problem solving skill and coping mechanism with stress. Problem solving strategies and coping mechanism are learned through observation, reinforcement and personal experiences in various situations. Parents may provide a critical input and they may also serve as models for the children. In addition, the child's cognitive processes, that is, the scripts may be directly learned from the parents. Parents who are angry, exhausted or demoralized may simply be less emotionally available or attuned to their children and experience more tension in their interactions with their children.

The purpose of this study is to investigate relationship between problem solving skills, coping with stress and child rearing attitudes of parents. The sample of the study composed of 167 parents in Istanbul. “Problem Solving Inventory”, “Rosenbaum's Learned Resourcefulness Schedule”, “Family Life and Child Rearing Attitudes Scale (PARI)” and “Personal Information Form” were used for data collection. In order to analyze the data Pearson Moment Coefficient Correlation Techniques and ANOVA were used.

The result of the study indicated that there were positive correlation between Problem Solving Inventory and Rosenbaum's Learned Resourcefulness Schedule scores and Democratic Act Subscale of PARI. On the other hand there were negative relation between four subscales (overprotective motherhood, pressure and discipline, refusing to be housewife, spouse imcompatibility) of PARI and Rosenbaum's Learned Resourcefulness Schedule and Problem Solving Inventory scores