|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Türkiye’de Çift ve Aile Terapisi: Yasal Düzenlemeler ve Eğitim Standartları
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > VI. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Panel Özetleri > |
|
|
|
Türkiye’de Çift ve Aile Terapisi: Yasal Düzenlemeler ve Eğitim Standartları
Ülkemizde Çift ve Aile Terapisi son yıllarda büyük ilgi görmekte, gerek üniversitelerde, gerekse bağımsız kuruluşlarda bu konuda eğitim programlarının sayısı artmaktadır. Ancak henüz bu alan için asgari eğitim ölçütleri mevcut olmadığından, bu programlar birbirlerinden bağımsız bir şekilde kendi içeriklerini belirlemekte ve uygulamaktadırlar. Ayrıca, Aile Danışmanlığı alanındaki mevcut yasal düzenlemeler Çift ve Aile Terapisi mesleğinin vebu alanda çalışanların Türkiye’deki geleceğini belirlemektedir. Böyle bir dönemde bu mesleğe mensup akademisyen, uygulamacı ve öğrencilerin bir araya gelerek fikir alışverişinde bulunması ve ortak bir dil oluşturmasının ülkemizde Çift ve Aile Terapisi’ni ileriye götüreceğini düşünmekteyiz. Bu panelde, evrensel eğitim standartları ülkemizin koşulları göz önünde bulundurularak ele alınacak ve diğer ülkelerdeki ve Türkiye’deki yasal düzenlemelerin ışığında asgari eğitim ölçütleri ne olmalı sorusu tartışmaya açılacaktır.
|
|
|
|
|
|
|