Lütfen Türkçe Versiyon için Tıklayınız >>>Please Click Here for English Version >>>
ANASAYFA FAALİYETLER HAKKIMIZDA İLETİŞİM KURULLAR LİNKLER ÜYELİK BAŞVURUSU ÜYELİK KOŞULLARI ÜYELER
Lütfen Tüm Faaliyetler için Tıklayınız >>>
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ SEMPOZYUMU
I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Sempozyumu, 2000 yılı Şubat ayında İstanbul'da gerçekleştirilmiştir. Sempozyuma, 150 uzman ve meslektaş katılmıştır. Aile ve çift terapilerinin yanı sıra, grup terapileri, seks terapisi ve psikotiklerde aile terapisi de, farklı özellik ve tanımları ve tümleyici özellikleri de sempozyum bünyesinde yer almıştır. Yurt çapında katılımla zenginleşen Ulusal Sempozyum, derneğimizin faaliyet planı dahilindeki Ulusal Kongre'lere zemin oluşturmuştur.
Detaylar...
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Derneğimiz tarafından düzenlenen I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 8-9-10 Mart 2002'de, İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
II. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
II. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 7-8-9 Mart 2003'de İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde düzenlenmiştir. Kongre, 60'ı konuşmacı olmak üzere, yaklaşık 300 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
XIV. IFTA DÜNYA AİLE TERAPİSİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ile International Family Therapy Association (IFTA), 24-27 Mart 2004'te, İstanbul'da, XIV. IFTA Dünya Aile Terapisi Kongresi'ni gerçekleştirmişlerdir.
Detaylar...
III. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
25-26-27 Mart 2005’te İstanbul’da, Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilmiş olan III. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’nin teması “Entegratif Oryantasyon ve Terapi”dir.
Detaylar...
IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
16-17-18 Mart 2007'de İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi'nde IV. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Kongre teması "Sistemikten Dinamiğe" olarak belirlenmiştir. 80 civarı konuşmacı olmak üzere, kongreye 350 kişi katılmıştır.
Detaylar...
V. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) tarafından, 13-14-15 Mart 2009'da, İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde (SDKM), V. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Bu yıl kongremizin teması “Terapide Post-Yapısalcılık ve Sonrası“ olarak belirlenmiştir
Detaylar...
VI. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD), 14-15-16 Ekim 2011’de, VI. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’ni düzenlemiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde (SDKM) gerçekleşen olan kongrenin teması “Psikoterapist Kimliği” olarak belirlenmiştir.
Detaylar...
VIII. EFTA AVRUPA AİLE TERAPİSİ DERNEĞİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ,24-27 Ekim 2013 tarihinde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde, Avrupa Aile Terapileri Derneği (European Family Therapy Association) EFTA'nın VIII. Kongresi'ne ev sahipliği yapmıştır.
Detaylar...
Derneğimiz ile ilgili haberler için listemize üye olunuz.
Lütfen Dernek ile ilgili Hakkımızda Kısmı için Tıklayınız >>>
Eğitimde Aile Terapisti Kimliği Oluşturmak
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > VI. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Panel Özetleri > 

 

Panel Yöneticisi: Nuşin Sarımurat Baydemir

Eğitimde Aile Terapisti Kimliği Oluşturmak

 

Çiğdem Alper

Teropatik İlişki Becerileri Egitimi

Aile ve evlilik terapisi eğitim programına katılan öğrencilerin teropatik ilişki becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin pratik yaparak sınıf ortamında tecrübe kazanmasını sağlamak için uygulanabilecek yöntemler tartışılır. Bu bölümde öğrencilerin temel becerilerini geliştirmek için nasıl bir yol izlenmesi gerektiği örnek bir eğitim programında uygulamalarla gösterilir.

1. Tanıtım

2. Önerilen eğitim programı

3. Uygulanabilecek ders senaryoları

a. İlk görüşmede dikkat edilecek temel noktalar

b. Temel iletişim becerileri

c. Öğrenci sunumu – Empati

d. Öğrenci sunumu – Kongrüans (Mutabakat)

e. Öğrenci sunumu – Koşulsuz pozitif saygı

f. Terapötik ortamda iletişim

g. Terapötik diyalog

h. Pratik yapmak

Behiye Alyanak

Aile Terapisi Eğitiminde Supervisyon

Aile terapisti, esnek ve dayanıklı kişilik özellikleriyle çoğu zor/uç yaşam olaylarına aile sistemi bütününü gözeterek, uygun tanıklık ve yönlendirme becerisi göstermesi beklenen kişidir.Bunun için terapistin kimlik gelişiminin sürekliliğinin sağlanması önemlidir. Terapist danışanla çalışırken, kendi farkındalığıyla da çalışmalıdır. Terapi seansları süpervizyon altında yürütülmelidir. Eğitim ve süpervizyonlarla terapistin yürütücü ego işlevlerinin niteliği kadar ilgili merak ve yaratıcılık unsurları taşıyan çocuksu benliğin gelişimi de desteklenmelidir. Aile Terapisti eğitimi ve süpervizyonunda, terapistin:

1-Kendi kişilik/kimlik özellikleri, ailesi ve yargılarıyla çalışması

2-Olumlu/olumsuz uygulamalarının farkındalığına ve eleştiriye açıklık

3-Farklı kültürlere yakınlaşma çabası içinde olmak

4-İnanç sisteminde açıklık göstermesi değerlendirilmelidir.
 

 

Emine Zinnur Kılıç

Egitimin bir baska boyutu: Terapistin Gücü Kötüye Kullanımını Engellemek

Genel olarak psikoterapilerin, özelde aile terapisinin etkinliği ve hangi yolla etkili olduğu üzerinde pek çok tartışma vardır. Psikoterapilerin yararları yanında sakıncaları da olabileceğini unutmamak bu alanda çalışan profesyonellere öncelikle öğretilmesi gereken konulardan birisidir. Psikoterapide amaç etkinliği arttırmak buna karşılık olası zararlara karşı da önlem almaktır. Bu açıdan terapistlerin terapideki güç paylaşımının doğasını iyi kavraması gereklidir. Etik konulara eğitimde önem verilmesi gereklidir. Psikoterapi doğası gereği terapist ve terapiye başvuran kişiler arasında bir hiyerarşi yaratır. Bu güç dengesizliğinin kötüye kullanıma neden olabildiğini gösteren bir çok örnek vardır. Bu konuşmada amaç örnekler ışığında aile terapisinde ortaya çıkabilecek sorunlar ve çözüm yolları üzerinde durmaktır.