Murat Dokur, Psikiyatr
Merkezimizdeki eğitim ve süpervizyon çalışmasında, 13 yıldır kendi içinde yenilenen ve gelişen üç majör oluş şekli tanım bulmaktadır:
1- Standart Oluş: Bu ilk bölümde klasik ekoller ele alınmaktadır. MRI yaklaşımı, Stratejik Yaklaşım, Yapısal Yaklaşım, Sistemik Yaklaşım, Eksperiyental yaklaşım ve Milan Yaklaşımları'nın yanı sıra; Psikodinamik Yaklaşım da çatıyı oluşturmaktadır. Bu ekolleri standart kılan özellik, Aile ve Evlilik (Çift) Terapileri Eğitim ve Süpervizyonu'nun vazgeçilmez unsurları olmasıdır.
2- Spesiyal Oluş: Klasik ekollerdeki açılımların ve denk gelimlerin vurgulandığı, hipoteteik bilgilerin ele alındığı ve vak'alar üstüne pratiğin işlendiği bölümdür.
3- Aktüel Oluş: Burada ise 64'er saatten oluşan dört yıllık bir programdan bahsedilmektedir. 1. yıl Temel Eğitim kapsamında Sistem Teorisi, Belli Başlı Ekoller, İlişki Teorileri, İlk Görüşme Formatı ve Müdahale Teknikleri yer almaktadır. 2. yıl İleri Eğitim-1 kapsamında Müdahale teknikleri, Çift-İlişki ve Psikodrama Entegrasyonu (Role Playing-Aile Heykelleştirmesi) bulunmaktadır. 3. yıl İleri Eğitim 2'de Savunma Mekanizmaları, Patolojik Komünikasyon, Çift-İlişki-Boşanma Dinamikleri ve İlişki Açılımında Müdahale çalışılmaktadır. 4. yıl Süpervizyon Eğitimi'nde vak'a takibi ve süpervizyonu söz konusudur.
Bunların yanı sıra, isteğe bağlı olarak 5. yılda İleri-Süpervizyon Eğitimi verilmektedir. Bunun kapsamında çocuk, ergen, aile, evlilik, çift, boşanma, psikiyatrik hastalık, fiziksel hastalık, matem-yas, istismar, kayıp vb. konularda spesifik açılımlar bulunmaktadır.
Bu eğitimde, çeşitli teknik ve yöntemler kullanılmaktadır. Teorik bilgi, seans kasetleri, film çalışması, role-playing-aile heykelleştirmesi, ko-terapistlik çalışması, işitsel-görsel ve canlı süpervizyon ve literatür çalışması majörde kullanılmakta olan tekniklerdir.
|