GİRİŞ VE AMAÇ: Cinsel ifade ve davranış, insan yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. Cinsel mitler denildiğinde de kastedilen, kişilerin cinsel konularda doğru olduğunu düşündükleri, çoğu zaman abartılı, yanlış, bilimsel değeri olmayan inanışlardır. Bu çalışmanın amacı, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin cinsel mitlerini belirlemektir.
YÖNTEM: 1999-2002 eğitim öğretim dönemlerinde aile hekimliği stajındaki Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin cinsel mitlerini belirlemek amacıyla teorik ders anlatılmadan önce cinsel mitler hakkında doğru-yanlış seçenekleri olan 26 soruluk bir anket uygulanmıştır. Bu amaçla tabu değerlendirme formu öğrenciler tarafından ders öncesi doldurulmuştur. Doldurulan anket formları bilgisayar ortamında istatistiksel paket programları aracılığıyla Pearson Chi-Kare testleri ile analizleri yapılmıştır.
BULGULAR : Araştırmamıza 185 [ 87 erkek (%47), 70 kız (%38), 28 cinsiyetini belirtmeyen (%15) ] öğrenci katılmıştır. DOĞRU YANLIŞ BOŞ % n % n % n Erkek cinsel ilişkiyi her zaman ister ve her zaman hazırdır 27,6 51 71,4 132 1,1 2 Eşler aynı anda doyuma ulaşmak ister 56,8 105 32,4 60 10,8 20 Başka şeylerde olduğu gibi cinselliktede başarıya ulaşmak çok önemlidir 87,6 162 10,8 20 1,6 3 Erkek, peniste sertleşme olduktan sonra boşalmayı denetleyemez 15,1 28 75,7 140 9,2 17 Himenin yırtılması ve ilk koitus acı verir 35,1 65 56,8 105 8,1 15 Erkek cinsel ilişkinin sorumluluğunu üstlenmek ve yönetmek zorundadır 15,1 28 84,3 156 0,5 1 Her erkek, her kadına nasıl zevk vereceğini bilmelidir 61,1 113 30,3 56 8,6 16 Ülkemizde cinsel bilgisizlik, eğitim düzeyinden bağımsız olarak yaygındır 90,3 167 9,2 17 0,5 1
SONUÇ: Tıp fakülteleri öğrencilerinde cinsel mitler beklediğimiz oranların üzerinde olup, bu konunun tıp eğitiminde dahi yeterince yer verilmediğini düşündürmektedir
|