|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ailede Krizin Okul Boyutu
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > II. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Panel Özetleri > |
|
|
|
Çocuk ve ergenlerle çalışan tüm terapistler için okul ortamı her geçen gün daha fazla önem kazanmaktadır. Okullarda yapılan psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmaları ise yalnız öğrenci boyutunda ele alındığında yetersiz kalmaktadır.Bu sunumda psikolojik travma yaşayan ergenin psikolojik destek çalışmalarında okul ( okul psikolojik danışmanı, idare öğretmenler, öğrenciler), aile ve psikiatristin/ terapistin katılımının önemi, bütünsel gelişim açısından gözden geçirilecektir.„Ailede Krizin Okul Boyutu“ başlığı altında; 1- Ailede yaşanan bir krizin öğrencinin okul yaşamını etkilemesi ve farklı boyutta problemelere neden olması , 2) Okulda yaşanan bir sorunun ailede neden olduğu krizler açısından ele alınarak, örnek vakalarla sistem yaklaşımı içinde gözden geçirilecektir. Ayrıca ailede kriz yaşandığı durumlarda okullarda yapılan kriz müdahale teknikleri ve okul rehberlik hizmetlerinin çalışmaları, okul psikolojik danışmanlarının diğer profesyoneller arasında yeri ve ilişkileri , yapılan çalışmaların standartları ve prensipleri, bu alanda karşılaşılan sorunlar ele alınacak ve çözüm yolları değerlendirilecektir
|
|
|
|
|
|
|