|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Humanistik Model ve Terapistin Kendi Benliğini Psikoterapide Kullanması
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > II. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Çalışma Grupları > |
|
|
|
Virginia Satir, çocuğun yetiştirilmesinde iki modelin kullanılabileceğini söyler. Biri Hiyerarşi Modelidir, diğeri Gelişim/Tohum Modeli.Hiyerarşi Modeli'nde bir kişi üst konumundadır ve diğerlerini o belirler. Diğer kişi veya kişiler onun istediği şekilde davranmak durumundadır. Gelişim/Tohum Modeli'nde ise kişinin potansiyeli olduğuna inanılır ve potansiyelini gerçekleştirmesi için ortam yaratılmaya çalışılır. Ayrıca,Virginia Satir, beş çeşit iletişim kalıbından söz eder. İlk dördü olan yatıştırıcı, suçlayıcı, aşırı mantıklı ve ilgisiz iletişim kalıpları sağlıksız tutumlardır. Beşincisi olan uyumlu iletişim kalıbı ise, sağlıklıdır. Kişinin içinden geçen duygu ve düşünceleri ile davranışı tutarlı ise uyumlu davranıyor demektir. Terapistin terapideki gücü de uyumlu davranışlarından kaynaklanır. Böylece hasta terapiste güven duyar ve gelişmeye başlar. Terapist bu davranışıyla hastaya model olmuş olur. Humanistik Model ve Terapistin kendi benliğini Psikoterapi'de kullanması çalışma grubunda kısaca bu konularda bilgi verildikten sonra, örneklerle uygulamalar yapılacak ve çalışmanın sonunda da geribildirim alınacaktır
|
|
|
|
|
|
|