|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eğitim ve Süpervizyon
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Panel Özetleri > |
|
|
|
Prof. Howard A. Liddle
Çok Boyutlu Terapi Çok Boyutlu Süpervizyon Demektir
Klinik eğitim ve süpervizyon bir sanat formu gibi durmaktadır. Klinisyenlerin hazırlanması için araştırmaya dayalı eğitim ve süpervizyon için beklemekteyiz. Bu arada, etkili bir eğitim ve süpervizyonun sırlarına dair ipuçları elde ettik. Süpervizyon verenler kendi terapi teorilerini uygulamaktadırlar. Bu teoriler değişimin bileşenleri ve işlemleri, gelişimsel teori (gelişimin aşamalarına dair fikirler), çok sistemli müdahale ve eğitim alanların klinik yetkinliğini geliştirecek olan geribildirimleri içermektedir. Bu atölye çalışması ile Liddle 1974’ten bu yana süpervizyon verme ile ilgili birikimini ve Alana katkılarının temel sonuçlarını paylaşacaktır. Konuyla ilgili olarak Profesör Liddle’ın Handbook of Family Therapy Training and Supervision kitabında yer alan Systemic Supervision adlı bölümün
atölye çalışmasından once okunması katılımcılara önerilmektedir. Süpervizyon tekniğinin metot ve becerileri videolarla gösterilecektir.
Dr. Tom Andersen
Değişimin iki felsefesi vardır; i) Dışarıdan gelen değişimler ve ii) İçten kaynaklanan değişimler. Tekabül eden uygulamalar çok farklıdır.
“Bu panelde sadece süpervizyon veren değil süpervizyon alan tarafından ve süpervizyon alanın içinden üretilen değişim felsefesinden bahsedeceğim.”
Psikolog ve Aile Terapisti, Matteo Selvini
Terapistin Eğitimine Yakınların Dâhil Edilmesi
Terapistin eğitiminde kendilik bilgisi/kendini tanıma (self-knowledge) süreci üzerinde çalışmak bir “gereklilik”tir. Eğer bir terapist kendi hastalarından bu deneyimi yaşamalarını ve yakınlarının direkt katılımının kabulünü talep edi-yorsa ve eğer kendi bu deneyimi bizzat yaşamadıysa, bu durum ciddi bir çelişki ve zorluk yaratır.
?xml:namespace>
Dr. Murat Dokur
?xml:namespace>
Pragmatik Eksperiyental Yaklaşımda Anlarda Olmak
?xml:namespace>
Bu çalışmada, rol yaşantısında, anlarda olup, sekansiyel takiple yol gösterme pratiği; çoklu, çok yönlü ve değişebilir sekansiyel açılımda hipotezlerin anlık pratikleri ile çalışılması üzerinde durulacaktır. Burada, şekilleyen ve şekillenen ilişkisinin anlık konstraktif ve kreatif özelliklerine değinilecektir.
?xml:namespace>
Rol yapma ve rolde olmanın ötesinde, rol yaşantılamasının, sadece spontanlığın ve yaratıcılığın değil; kişilerin karşılıklı iç dış gerçekliklerinin alışverişinin, eksperiyental bir çalışma adına olabilirliği vurgusunda olunacaktır.
|
|
|
|
|