Lütfen Türkçe Versiyon için Tıklayınız >>>Please Click Here for English Version >>>
ANASAYFA FAALİYETLER HAKKIMIZDA İLETİŞİM KURULLAR LİNKLER ÜYELİK BAŞVURUSU ÜYELİK KOŞULLARI ÜYELER
Lütfen Tüm Faaliyetler için Tıklayınız >>>
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ SEMPOZYUMU
I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Sempozyumu, 2000 yılı Şubat ayında İstanbul'da gerçekleştirilmiştir. Sempozyuma, 150 uzman ve meslektaş katılmıştır. Aile ve çift terapilerinin yanı sıra, grup terapileri, seks terapisi ve psikotiklerde aile terapisi de, farklı özellik ve tanımları ve tümleyici özellikleri de sempozyum bünyesinde yer almıştır. Yurt çapında katılımla zenginleşen Ulusal Sempozyum, derneğimizin faaliyet planı dahilindeki Ulusal Kongre'lere zemin oluşturmuştur.
Detaylar...
I. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Derneğimiz tarafından düzenlenen I. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 8-9-10 Mart 2002'de, İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
II. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
II. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 7-8-9 Mart 2003'de İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Kültür Merkezi'nde düzenlenmiştir. Kongre, 60'ı konuşmacı olmak üzere, yaklaşık 300 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Detaylar...
XIV. IFTA DÜNYA AİLE TERAPİSİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ile International Family Therapy Association (IFTA), 24-27 Mart 2004'te, İstanbul'da, XIV. IFTA Dünya Aile Terapisi Kongresi'ni gerçekleştirmişlerdir.
Detaylar...
III. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
25-26-27 Mart 2005’te İstanbul’da, Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilmiş olan III. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’nin teması “Entegratif Oryantasyon ve Terapi”dir.
Detaylar...
IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
16-17-18 Mart 2007'de İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi'nde IV. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Kongre teması "Sistemikten Dinamiğe" olarak belirlenmiştir. 80 civarı konuşmacı olmak üzere, kongreye 350 kişi katılmıştır.
Detaylar...
V. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) tarafından, 13-14-15 Mart 2009'da, İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde (SDKM), V. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi gerçekleştirilmiştir. Bu yıl kongremizin teması “Terapide Post-Yapısalcılık ve Sonrası“ olarak belirlenmiştir
Detaylar...
VI. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD), 14-15-16 Ekim 2011’de, VI. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’ni düzenlemiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde (SDKM) gerçekleşen olan kongrenin teması “Psikoterapist Kimliği” olarak belirlenmiştir.
Detaylar...
VIII. EFTA AVRUPA AİLE TERAPİSİ DERNEĞİ KONGRESİ
Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (AETD) ,24-27 Ekim 2013 tarihinde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde, Avrupa Aile Terapileri Derneği (European Family Therapy Association) EFTA'nın VIII. Kongresi'ne ev sahipliği yapmıştır.
Detaylar...
Derneğimiz ile ilgili haberler için listemize üye olunuz.
Lütfen Dernek ile ilgili Hakkımızda Kısmı için Tıklayınız >>>
Ebeveynlerin Çocuklarının Okul Yaşantılarına Katılımlarının İncelenmesi
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Poster Özetleri > 

Amaç: Bu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki çocukların okul yaşantılarına ebeveynlerin katılımlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla ebeveynlerin katılımlarının çocukların yaş düzeylerine göre değişip değişmediği ve ebeveynler arasında çocukların okul yaşantılarına katılımları konusunda farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Materyal Araştırmada öğrencilerin ebeveynleriyle ilgili verileri toplamak üzere araştırmacılar tarafından hazırlanan ilköğretim ve ortaöğretimde uygulanmak üzere 30 maddeden oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Method Araştırma Kocaeli’de öğrenim görmekte olan 12-14 yaş aralığındaki ilköğretim ve 15- 18 yaş aralığındaki ortaöğretim öğrencilerinin ebeveynlerine ulaşılarak yapılmıştır. Örneklem grubu 302 ebeveynden oluşmaktadır. Ebeveynlerin yaşları 33 ile 56 arasında değişmekte olup 155’i (%51.3) kadın; 147’si (%48,7) erkektir. Yaş ortalaması ise = 43.30 dır. Araştırma verilerinin analizi betimsel istatistik yöntemlerden yararlanılarak frekans ve yüzde hesapları kullanılarak çapraz tablo üzerinden yapılmıştır. Bulgular Araştırma bulgularınca ilköğretim öğrencileri velileri (%71), ortaöğretim öğrencileri velilerine göre (%35) çocuklarının akademik başarılarının takibini, daha sıklıkla yapmaktadırlar. Bunun yanında ilköğretim öğrencileri velileri, ortaöğretim öğrencileri velilerine göre çocuklarının okula devamını, okul içindeki akran ilişkilerini, ilgi ve yeteneklerini, sosyal faaliyetlerini, fiziksel, ruhsal sosyal gelişimlerini daha yoğun izlemektedirler. Diğer taraftan ebeveynlerin çocukların okul yaşantılarını takibi amacıyla okula gelme sıklığı ilköğretimde = 8.2/yıl iken ortaöğretimde bu oran =3.8/yıl bulunmuştur. Ebeveynler arasında çocukların okul yaşantılarına katılımları konusunda farklılığa bakıldığında annelerin, babalara oranla hem ilköğretimde hem de ortaöğretimde daha fazla katılım gösterdikleri saptanmıştır. Sonuç Araştırma bulgularınca ortaöğretime devam eden çocuklara sahip ebeveynler ilköğretime devam eden çocuklara sahip ebeveynlere oranla çocuklarının okul yaşantılarıyla daha az ilgilidirler. Diğer taraftan ortaöğretim döneminde ergenlerin yaşadığı fiziksel, sosyal, ve ruhsal değişim/dönüşümler dikkate alındığında bu dönemde de öğrencilerin ebeveyn desteğine ve ilgisine gereksinim duymaya devam ettikleri düşünülebilir.