|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ebeveynlerin Çocuklarının Okul Yaşantılarına Katılımlarının İncelenmesi
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Poster Özetleri > |
|
|
|
Amaç: Bu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki çocukların okul yaşantılarına ebeveynlerin katılımlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla ebeveynlerin katılımlarının çocukların yaş düzeylerine göre değişip değişmediği ve ebeveynler arasında çocukların okul yaşantılarına katılımları konusunda farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Materyal Araştırmada öğrencilerin ebeveynleriyle ilgili verileri toplamak üzere araştırmacılar tarafından hazırlanan ilköğretim ve ortaöğretimde uygulanmak üzere 30 maddeden oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Method Araştırma Kocaeli’de öğrenim görmekte olan 12-14 yaş aralığındaki ilköğretim ve 15- 18 yaş aralığındaki ortaöğretim öğrencilerinin ebeveynlerine ulaşılarak yapılmıştır. Örneklem grubu 302 ebeveynden oluşmaktadır. Ebeveynlerin yaşları 33 ile 56 arasında değişmekte olup 155’i (%51.3) kadın; 147’si (%48,7) erkektir. Yaş ortalaması ise = 43.30 dır. Araştırma verilerinin analizi betimsel istatistik yöntemlerden yararlanılarak frekans ve yüzde hesapları kullanılarak çapraz tablo üzerinden yapılmıştır. Bulgular Araştırma bulgularınca ilköğretim öğrencileri velileri (%71), ortaöğretim öğrencileri velilerine göre (%35) çocuklarının akademik başarılarının takibini, daha sıklıkla yapmaktadırlar. Bunun yanında ilköğretim öğrencileri velileri, ortaöğretim öğrencileri velilerine göre çocuklarının okula devamını, okul içindeki akran ilişkilerini, ilgi ve yeteneklerini, sosyal faaliyetlerini, fiziksel, ruhsal sosyal gelişimlerini daha yoğun izlemektedirler. Diğer taraftan ebeveynlerin çocukların okul yaşantılarını takibi amacıyla okula gelme sıklığı ilköğretimde = 8.2/yıl iken ortaöğretimde bu oran =3.8/yıl bulunmuştur. Ebeveynler arasında çocukların okul yaşantılarına katılımları konusunda farklılığa bakıldığında annelerin, babalara oranla hem ilköğretimde hem de ortaöğretimde daha fazla katılım gösterdikleri saptanmıştır. Sonuç Araştırma bulgularınca ortaöğretime devam eden çocuklara sahip ebeveynler ilköğretime devam eden çocuklara sahip ebeveynlere oranla çocuklarının okul yaşantılarıyla daha az ilgilidirler. Diğer taraftan ortaöğretim döneminde ergenlerin yaşadığı fiziksel, sosyal, ve ruhsal değişim/dönüşümler dikkate alındığında bu dönemde de öğrencilerin ebeveyn desteğine ve ilgisine gereksinim duymaya devam ettikleri düşünülebilir.
|
|
|
|
|
|
|