|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ergenlerin Yaşam Korkularının Yaş ve Cinsiyete Göre İncelenmesi
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Poster Özetleri > |
|
|
|
Amaç: Ergenlerin yaşam korkularının bilinmesinin, korkular üzerinde yapılacak koruyucu ve önleyici müdahaleleri kolaylaştıracağı, diğer taraftan ergenlerin şimdiki korkuların tespitinin gelecekte olası korku ve anksiyete bozukluklarını kestirmede öneme sahip olduğu düşünülmektedir. Bu amaçla, araştırmada ergenlerin yaşam korkularının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Materyal Araştırmada ergenlerin korkularıyla ilgili verileri toplamak üzere Atılgan(2003)tarafından Türkçe’ye uyarlanan Korku Yaşantıları Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerle ilgili bilgileri toplamak için kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Method Araştırma Kocaeli’de öğrenim görmekte olan 13-16 yaş aralığındaki 156 ergen üzerinde yapılmıştır. Ergenlerin yaş ortalaması =15.20dir ve 80 (%51.28) kız; 76’si (%48,72) erkektir. Araştırma verilerinin analizinde ergenlerin yaşam korkularının cinsiyete göre anlamlı fark yaratıp yaratmadığı t-testi ile ergenlerin yaşam korkularının yaşlarına göre anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı ise tek boyutlu varyans analizi ile incelenmiştir. Bulgular % 95’lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde kabul edilmiştir. Bulgular Araştırma bulgularınca analiz sonuçları ergenlerin yaşam korkularının yaş ve cinsiyete göre anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Kız ergenlerin korku puanlarının erkeklere göre daha yüksek olduğu (p<0.05), yaşları küçük ergenlerin diğerlerine oranla daha fazla korku yaşadıkları gözlenmiştir. Gözlenen bu farklılığın anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0.05). Sonuç Araştırma bulgularınca ergenlerin yaşam korkularının yaş ve cinsiyete göre anlamlı farklılık yarattığı saptanmıştır. Erken yaştaki korkuların tespiti ile yapılacak müdahaleler ileride olası anksiyete bozuklukları için riskleri azaltabileceği düşünülmektedir. Korku durumu ergenlerin iyi olma halini, başarılarını, sosyal uyumlarını, ergenlerin günlük hayat işlevlerini etkileyebilir. Bu nedenler korku düzeyi yüksek ergenlere uygulanabilecek koruyucu ve önleyici müdahalelerin ergenlerin yaşantılarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.
|
|
|
|
|
|
|