|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öfke Kontrol Eğitim Programının Etkililiğinin Sınanması
|
|
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > IV. ULUSAL AİLE VE EVLİLİK TERAPİLERİ KONGRESİ > Sözel Bildiriler > |
|
|
|
Bu çalışmanın amacı, Öfke Kontrol Eğitim Programının (Anger Control Training- Williams, Barlow, 1998) etkililiğinin sınanmasıdır. Çalışmada, İstanbul Üniversitesi’nde öğrenim gören ve öfkeleriyle baş etme problemi yaşadıklarını ifade
eden, yapılacak çalışmayla ilgili duyurulara kişisel olarak baş vurup, mülakattan geçerek gerekli ölçekleri dolduran 6 öğrenci deney grubunu oluşturmuştur. 6 kişiden oluşan kontrol grubuyla birlikte toplam 12 kişiyle çalışılmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Ölçme araçları olarak Can (2002) tarafından Türkçe uyarlama çalışmaları yapılmış olan Salgırganlık Ölçeği ve Özer (1994) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Sürekli Öfke – Öfke Tarzı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Öfke Kontrol Eğitim Programının öğrencilerin saldırganlık düzeylerini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Benzer şekilde Öfke Kontrol Eğitim Programının Sürekli Öfke – Öfke Tarzı Ölçeği’nin alt boyutları olan sürekli öfke ve öfke dışa alt boyutları üzeride etkili olduğu görülmüştür.
|
|
|
|
|
|
|